Short block

Сборка мотора: шорт-блок — Сообщество «Автотюнинг» на DRIVE2

Я езжу на Nissan GT-R ROCKET Москва, Россия

Сборка нового мотора на 1200лс продолжается — шорт-блок, его сборку можно разделить на несколько этапов:

— Мойка деталей от заводского консерванта— Проверка всех зазоров — коренных и шатунных вкладышей, а так же колец— Установка коленвала— Сборка поршней и установка в блок

— Протяжка моментом

На этот раз блок собираем с большим запасом прочности. В текущей конфигурации можно легко настроить до 1500лс. Нужно лишь турбо-кит другой поставить.

Небольшой фото отчёт. Приятного просмотра.

Следующий этап — сборка ГБЦ.

Шорт-блок или контрактный мотор, что лучше

Многие автовладельцы даже не знают, что такое шорт-блок. Зато практически все знают, что такое контрактный мотор.

Приветствую дорогие читатели!

Многие автовладельцы при поломке двигателя задумываются о покупке контрактного мотора.

Причин тому может быть несколько, например:

  • Отсутствие специалистов, способных сделать капремонт двигателя (например мало кто берется делать камминс, штаер и т.д )
  • Высокая стоимость запчастей (на некоторые двигатели некоторых запчастей может не быть вовсе)
  • Отсутствие гарантий при капремонте

Однако контрактный мотор не самый лучший вариант. Как я уже не раз говорил, я практически никогда не рекомендую покупать контрактные моторы.

На мой взгляд лучшим вариантом является ремонт двигателя.

Однако в некоторых случаях я рекомендую своим клиентам приобрести шорт блок (блок в сборе).

Во первых покупка шорт-блока может выйти гораздо дешевле, нежели покупка всех запчастей по отдельности.

Во вторых гарантия на шорт блоки гораздо дольше, нежели гарантия на контрактный мотор (в большинстве случаев).

В третьих меньше времени уходит на сборку двигателя (дешевле стоимость работы) и на выходе вы получаете практически новый мотор.

Обязательно просчитывайте все варианты ремонта двигателя и выбирайте наиболее выгодный для себя.

Оценивайте статьи и подписывайтесь на мой блог.

Crate engine

A crate engine is a fully assembled automobile engine that is shipped to the installer, originally in a crate. Crate engines are manufactured by many different companies, but they all share the same characteristics of being complete engines ready to install once removed from the crate. Generally a crate engine only needs bolt-on accessories such as water pump,[clarification needed] fuel system[clarification needed], and exhaust. This type of engine has various applications including general replacement, hot rod builds, and motorsports competition. Crate engines are often seen as an economical and more reliable solution as opposed to engine overhauls or custom builds. Such engines are built by specialist engine builders, working in clean and well-equipped workshops, rather than general purpose repair garages.

Crate engines may be either brand new, or substantially rebuilt. If rebuilt, they will have been rebuilt to an extent such that they are considered to be of equal quality, reliability and expected lifetime as a new engine.

Applications

Open Wheel Modifieds are a common type of application for crate engines

Crate engines are well suited in many different vehicle platforms. Engines are often used in the following applications:

  • General automobile engine replacement
  • Custom hot rod street builds
  • Marine engine replacements
  • Motorsports Competition (Asphalt, dirt track, drag racing etc.)

Advantages

Crate engines are often seen as an economical choice no matter what the application is. In general automobile engine replacement, a crate engine is often very competitively priced when compared to the cost of a full rebuild of a faulty engine. It is also quicker to ship from stock than to wait an equal time for parts, then to begin a rebuild. Installers often opt for the crate engine because of the cost and ease of replacement. Crate engines are typically a bolt-in replacement with no internal work being performed to the engine compared to a complete overhaul that requires internal part replacement by trained mechanics. Hot Rod and other custom street applications also often choose a crate engine because of the higher value when compared to a custom built engine.

In motorsports, the crate engine option has become very popular for various reasons. Crate engines are often a more affordable option when compared to a purpose-built race engine so budget racers often go this route. The crate engine also has developed a large fan base in many different racing series because of the competitive racing. As all racers in the field have identical engines, the races are won by driver’s talent and chassis setup, and not the amount of horsepower a team can afford to build into their engine.

EV crate engines

Most resto-mod EV conversions are achieved by repurposing drivetrains from an existing mass-produced EVs, such as Tesla. As of October 2019 there are no purpose-built crate engine EV kits available for commercial use, but such projects are in development.

Examples

  • Chevrolet Performance CT 350/350 Circle Track Crate Engine
  • Ford Performance 347 Cubic Inches 415 HP Sealed Racing Engine

Что такое short-block?

Двигатели Yanmar известны своей легендарной надежностью и внимательным японским подходом к деталям, завоевав доверие покупателей по всему миру. Однако, как и любая техника, они могут выйти из строя и нуждаться в ремонте или восстановлении. В зависимости от проблемы, не всегда целесообразно тратить средства на приобретение нового «сердца» вашего оборудования или запасных частей по объемному списку. Как альтернативное решение Янмар предлагает купить short-block двигатели.

Что такое шорт блоки?

Шорт блоком (short-block в переводе с английского — «короткий блок») в машиностроении называют комплектацию основных узлов двигателя без навесного оборудования. Он составлен из элементов двигателя, более других подверженных износу. Двигатели short-block Yanmar представлены широким модельным рядом, соответствуя модификациям дизельных двигателей промышленного назначения.

Шорт блок от Yanmar состоит из:

  • Блока цилиндров;
  • Гильзы;
  • Коленчатого вала;
  • Вкладышей, шатунов;
  • Поршней, поршневых колец. 

Почему именно эти компоненты были включены конструкторами Янмар в шорт блок вполне понятно. Блок цилиндров — важная составляющая любого мотора, на которую приходится основная часть нагрузки и износа. Также в процессе эксплуатации чаще других изнашивается поршневая группа и другие наиболее уязвимые части: коленвал, вкладыши, шатуны. Остальные узлы в это время могут оставаться в рабочем состоянии. Как раз в этом случае на помощь приходит short-block, позволяя наименее затратно и трудоемко заменить поврежденные детали на новые, и тем самым вернуть двигатель к жизни, а оборудование к работе в кратчайшие сроки без риска неквалифицированного ремонта.

В каких случаях нужен шорт блок?

Резюмируя вышесказанное, в случаях значительных повреждений вашего двигателя Yanmar приобретение шорт блока позволит значительно сэкономить на стоимости ремонта и времени, который механик потратит на замену и сборку новых компонентов. Когда возникает вопрос о замене большого количества запасных частей или покупке нового двигателя, наиболее эффективным решением становится именно приобретение «короткого блока» от Янмар. Преимущества его использования:

  • Экономия средств по сравнению с капитальным ремонтом или заменой всего двигателя;
  • Простота установки.
  • Сокращение времени простоя оборудования

Рассмотрим устройство дизельного двигателя на его основных механизмах и системах.

Short block

This is a shortblock on an engine stand waiting to be cleaned.

The same engine after cleaning. Carbon deposits can be removed with a wire brush and the surface is then polished with a very fine sandpaper. Many times this kind of work is done by a machine shop as part of a more involved engine rebuild. Rebuilding an engine helps restore power and economy and/or improve or increase performance

A short block is an engine sub-assembly comprising the portion of the cylinder block below the head gasket but above the oil pan. An in-block cam engine includes the camshaft, timing gear, and any balance shafts. Overhead cam engines don’t include those parts. They appeared post-war when mass production of consistent engine models became widespread, rather than hand-building of varying engines. While they were common from the 1950s to the 1970s, but disappeared after this, as when overhead camshaft (OHC) engines became the norm, the rational unit of replacement became the long block.

A short block engine is a replacement component for use when a worn-out engine requires major servicing, usually beyond the capabilities of a local repair garage, and instead a machine shop is needed. The short block represents the major wear items of such an engine: piston rings, and potentially a rebore of the cylinder bores or replacement liners, together with reground bearings on the crankshaft. Although replacing the rings or bearing shells was at one time considered typical garage work, the need for a boring or crank grinding machine exceeded this. A short block represented the set of major parts needed, those beyond the garage capabilities, in one item.

The third item sometimes requiring machining, the re-cutting of valve seats in the cylinder head, was less frequently needed. Grinding of valves to fit was a regular garage task, as was light re-cutting with hand tools, usually into a cast iron seat. Only once steel seat inserts came into use, either for unleaded petrol in the 1970s or fitted into aluminium heads, did machining of heads and the replacement of seats become equally commonly required. Aluminium cylinder heads could also be damaged by warping after overheating, often requiring machining to re-flatten them.

A short block would have advantages over dismantling the engine and sending the crankshaft etc. away for rework. It would be quicker to obtain, requiring only a single shipping, rather than shipping twice and the time for machining. The short block would also have been built in a workshop hopefully cleaner and more organised for the specialism of engine building.

Short blocks were OHV engines. Sidevalves were pre-eminent before the short block appeared as a common item, and they also offered little saving by omitting the (simple) head.

Use

Replacement engines are used to replace classic car engines that are in poor condition or broken, or to install a more powerful or more fuel efficient engine in a vehicle. Replacement engines are often used to make old cars more reliable for daily driving. Classic car hobbyists may also install reproductions of a rare powerplant in a classic car (this is most often seen in Mopar muscle cars that have the 426 Hemi installed into them).

Aftermarket engines are used in many forms of motorsport. Some late model racecar series use «crate engines» many of which are made by independent firms. This ensures that drivers all have similarly powered racecars. Legends and Allison Legacy Series cars also use sealed crate motors.

Метки: nissan, gt-r, r35, vr38, 1200hp

Комментарии 47

у коренного вкладыша отверстие не совпадает с отверстием блока…видно на фото…будет задир

специфика устройства каналов

На вид — реально коротенький блок. И такая мощность ! Любопытно, и какой же расход при этом будет ?

Не понял, как происходит весь процесс замера зазора на валу и шатунах?!

кладется на каждую вкладыш кусочек пластигейджа, и собирается. потом разбирается и проверяется пятно. на упаковке напечатана таблица с метками. но это грубая проверка, в данном случае используется для исключения ошибки. сами компоненты на ниссан гтр выполнены очень точно, и какой либо подгонки не требуют.

Удачи и подпись )

а какая степень сжатия будет на моторе?

Что значит — шортблок?

блок цилиндров в сборе

почему он — Шорт?

дословно — укороченный (усеченный) блок

я знаю английский)) Чем он укороченный то? Я этого не понимаю

ну как чем, в нем нет головок и прочего навесного

если знаете английский, тогда вам не трудно будет прочитать это:

«Short block is an automotive term for an engine sub-assembly. A short block is the portion of the cylinder block below the head gasket but above the oil pan. An in-block cam engine includes the camshaft, timing gear, and any balance shafts. Overhead cam engines don’t include those parts.

Mechanics purchase a shortblock as a quicker way to rebuild an engine—avoiding the work and time of rebuilding and assembling the shortblock components. Companies that provide short blocks may also offer performance improving engine work. Machine shop work can increase performance by boring out the engine to increase cylinder diameter (which increases internal volume), balancing rotating assemblies (such as the crankshaft), installing a higher performance camshaft, etc. Bored-out engines require larger pistons and new piston rings. This kind of work can be done by amateurs («shade tree mechanics») or by professional machine shops and engine rebuilders.

A short block is considered destroyed when it either warps or cracks, often due to overheating.»

«Long block is an automotive term for an engine sub-assembly that consists of the assembled block, crankshaft, cylinder head, camshaft (usually), and valve train A long block does not include fuel system, electrical, intake, and exhaust components, as well as other components (see below for a more complete list).

Short block. The long block is always a superset of the corresponding short block.Cylinder head. A cylinder head assembly is installed with a head gasket and torqued to specification. Complete cylinder heads include valves, valve springs, valve guides (if applicable), valve seats (if applicable), valve locks, and valve keepers. Flathead engines include the valve train if it didn’t come with the short block.Camshaft in most engines. On many engines with timing gears, the camshaft is timed.Oil pan and possibly valve covers.

A long block engine replacement typically requires swapping out parts from the original engine to the long block. These parts include the oil pan, timing cover, valve covers, intake manifold, emission-control parts, carburetor or fuel injection system, the exhaust manifold(s), alternator, starter, power steering pump (if any), and air conditioner compressor (if any).»

Аббревиатура»Шорт-блок» (Short-block) двигателя/мотора – это набор ряда компонентов мотора, которые нужны чаще всего при износе блока цилиндров двигателя и многих других частей двигателя по причине ремонта. Шорт-блок – это альтернативаприобретениюдвигателя в сборе,из за того что при износе поршней и других компонентов двигателя не изнашиваются другие детали двигателя, так как они не требуют замены. Именно по этой причине не имеет смысла приобретать новый двигатель в сборе, а шорт-блок включает в себя все аспекты двигателя связанные с заменой самых необходимых компонентов двигателя и при этом не сэкономить на приобретении целого двигателя.Шорт–блок включает в себя все необходимые детали и компоненты для замены.

Шорт-блок обычно включает следующие запасные агрегаты: поршни с кольцами запрессованныев блок цилиндров, шатуны и коленчатый вал. Однако шорт-блоки бывают разные, и набор компонентов зависит от модели конкретного двигателя. Многие шорт-блоки доступны с распределительными валами, а так же со многими дополнительными частями (в том числе прокладками, небольшим рядом датчиков).

Long block

A long block is an engine sub-assembly that consists of the assembled short block, crankshaft, cylinder head, camshaft (usually), and valve train. A long block does not include fuel system, electrical, intake, and exhaust components, as well as other components.

A long block engine replacement typically requires swapping out parts from the original engine to the long block. These parts include the oil pan, timing cover, valve covers, intake manifold, emission-control parts, carburetor or fuel injection system, the exhaust manifold(s), alternator, starter, power steering pump (if any), and compressor (if any).

Дополнительное описание

Short block — 6 месяцев с даты начала эксплуатации Продукции, без ограничения по пробегу
Состав:
Наименование Артикул Количествово
Заглушка резьбовая C3678873 2
Заглушка резьбовая C3678921 1
Заглушка резьбовая C3678923 1
Втулка кольцевая фиксирующая C3902343 2
Болт с шестигранной головкой C3902460 13
Толкатель клапана C3947759 12
Болт с круглой головкой C3949830 1
Подшипник коренной C3978818 6
Подшипник коренной C3978820 6
Подшипник вала коленчатого C3978822 1
Подшипник вала коленчатого C3978824 1
Вал коленчатый 530100900 1
Штифт фиксирующий 530587200 1
Вал коленчатый 530100900 1
Плита жесткости блока цилиндров 526050900 1
Блок цилиндров C5302096 1
Шатунно-поршневая группа 1
Кольцо стопорное C3920691 12
Подшипник шатунный C3969562 6
Кольцо компрессионное C3971297 6
Кольцо компрессионное C3976339 6
Подшипник шатунный C4893693 6
Палец поршневой C4931041 6
Кольцо поршневое C4932801 6
Шатун двигателя 5257364 6
Поршень двигателя C5255257 6

Basic Difference between Long Block vs Short Block Engine

Let’s see which one is the best for your car and which engine will satisfy your requirements, right now!

1. Long Block Engine

This engine is complete in itself. You can also say that this engine is as close to full assembly engine and ready to run quickly. All the essential components that an ideal engine must have are intact with it and require less time for installation.

The long block is more powerful than the short block and negative efforts are required to putting things together. This engine has the parts- assembled block, crankshaft, camshaft, valve train, and a cylinder head as well.

Basic Difference between long block vs. short block

However, it doesn’t include fuel system, intake, electrical, and exhaust components too. Also, a need of replacing the long block indicates that the short block and the head have been damaged so badly that it can’t be repaired anymore. Generally, the manufacturer offers a complete repair kit in which reconditioning repairs.

Moreover, this engine is costlier than the short. In addition, the parts of the engine may contrast from trader to trader.

So, if the cost is not an issue for you and the best performance is what you want, going for the long block will definitely be the best option.

     SEE MORE:

  • How much time can a battery take to get charged?
  • Types of car engine

2. Short Block Engine

You can find short block below cylinder head and above crankcase. This engine is not complete and comes with a piston, a crank, and connecting rods. An installation is required in order to assemble all the parts. The external parts required to attach externally may include cylinder heads, oil pump, and gaskets. In addition, you can find some engines with the timing parts as well.

Your maintenance tips provider might have told you that the installation of short block engine takes more time than the long block. Well, it’s true! Every part must hold at the specific position and the process of binding the parts together might be time-consuming. This engine is affordable as purchasing only necessary parts lessen the cost. In the race of long block vs short block engine, when it comes to replacement, the internal parts of short are costlier than the external parts of the long block.

Learn about Long block vs short block engine

In terms of performance, short blocks due to their freedom in additional parts are more efficient than the long blocks.

So, which engine do you find the best?

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector